Tuesday, July 31, 2012

"Elizabeth" Cross Necklace



Name: “Elizabeth” cross necklace
Pattern: “Motif 24” by Elizabeth
Materials: Cotton tatting/crochet thread, size 70
Method: Shuttle; rings and chains
Time: 3 ½ hours


One of my favorite tatting blogs is “Elizabeth’s Lace” (www.elizabeths-lace.blogspot.com). Elizabeth developed this cross pattern, which is very small and works up quickly. When I saw how small it was, I decided to make a necklace for it. It has split rings at the end to make the length adjustable.

I’m preparing for my first craft sale at a local festival which is coming up in a few weeks. I’ve never sold my tatting before, and I’m anxious to see how it will go. Though I’ve been tatting for about six years, I don’t think I’ve ever made as much as I have this year! Nonetheless, I’m nervous that I won’t have enough things to sell and that the table will look empty. I know I shouldn’t worry, since this is just a trial run to give me some experience and inspiration for future endeavors. I’m still going to cram in some last-minute projects and try to add a little variety to my wares—I feel like I need to branch out and see what types of tatted knickknacks are most popular.


Nom: « Elizabeth » croix collier
Modèle: « Motif 24 » par Elizabeth
Matériels: fil de coton, tailles 70
Méthode: navette; anneaux et chaînes
Temps: 3 ½ heures

Un de mes blogues de frivolité favorites est « Elizabeth’s Lace » (www.elizabeths-lace.blogspot.com). Elizabeth a développée cette modèle, qui est très petite, et qu’on peut faire très vite. Quand j’ai vu comme la croix est diminuée, j’ai décidée à faire un collier. Il y a anneaux brisés à la fin pour ajuster la longueur.

Je suis préparant pour ma première vente d’artisanat en Août. Je n’ai jamais vendu mes frivolités, et je suis anxieuse pour voir comment il va. Bien que je fasse la frivolité depuis six ans, je pense que je n’ai rien fait autant que j’ai fait cette année ! Toutefois, je suis nerveuse que je n’aurais pas suffi choses pour vendre et que la table va sembler vide. Je sais que je ne devrais pas inquiéter parce qu’elle est une expérience pour apprendre. Pourtant, je vais bûcher pour faire quelques autres choses et essayer ajouter un peu de variété. Je me sens que j’ai besoin d’ajouter les choses différentes pour voir qu’est populaire.

 
Nombre: “Elizabeth” cruz collar
Patrón: “Motif 24” de Elizabeth
Materiales: hilo de algodon, talla 70
Método: naveta; anillos y cadenas
Tiempo: 3 ½ horas

Uno de mis blogs favoritas es “Elizabeth’s Lace” (www.elizabeths-lace.blogspot.com). Elizabeth desarrolló este patrón de una cruz, que es muy pequeño et rápido por hacer. Cuando vi como chica es la cruz, decidí hacer uno collar. Tiene anillos divididos para ajustar la longitud.

Ahora, preparo para mi primera venta de mis frivolités. Nunca vendí mi frivolité, y estoy ansiosa por ver como vas a ir. Aunque he estado haciendo frivolité durante seis años, ¡pienso que nunca he hecho tanto que hizo este año! Sin embargo, estoy nerviosa que no voy a tener bastantes cosas para vender y que la mesa se va a ver vacía. Sé que no debo inquietar, porque esta festival es solamente uno experimento, pero voy a hacer algunas cosas rápidos para adjuntar variedad. Me siento que debo tener otras tipos de cosas en frivolité y ver lo que es popular. 

2 comments:

  1. Your necklace looks beautiful! I've long admired that pattern, though I've never tried tatting it. Good luck with your sale!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks! It's wonderful to see that my blog is getting traffic so quickly. How happy it makes me feel after putting so much effort into trying to write a creative and interesting post!

      Delete